tisdag 22 april 2014

Fotboll Superettan, Premier League, ishockey NHL

"Det gick inte så bra för Hammarby". Komentaren tillhörde en äldre man Jag var på väg till den lokala affären för att panta burkar, när jag blev tilltalad av denna person. Jag kände honom inte. Dylikt händer mig ofta. Hela orten vet att jag är ett Bajenfan. Därvidlag råkar undertecknad ofta på folk som vill prata fotboll. I och för sig inte mig emot, fotboll är ett intresse, men det känns aningen avigt att konversera med mäniskor som jag inte har en aning om vilka de är och som beter sig som om de känner mig.
  Hur som haver, tillstod att gårdagens förlust mot Ängelholm var oväntad. Ett oavgjort resultat hade legat i linje med mina förväntningar. Överhuvudtaget gick ej resultaten min väg under gårdagen. Såg först eftersändningen av Everton-Manchester United. Tyvärr är det bara för oss Unitedsupportrar att inse att United numera är ett mittenlag i Premier League, Vi har en Rooney som passerat bäst före-datum, men det är allt. Everton neutraliserade United totalt och borde faktiskt ha vunnit med större siffror. Därefter tittade jag NHL-matchen New York Rangers-Philadelphia. Match nummer två i serien. Efter första matchen drog jag slutsatsen att Rangers borde klara av Flyers, men gårdagens förlust fick mig att tveka. Ett taktiskt spelande Flyers drog det längsta strået. Synd bara att jag inte får följa matchserien till slut. Vi har haft vissa sportkanaler gratis en tid, men de försvinner vilken dag som helst. Jag får vara glad att jag hunnit se en hel del sport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar