måndag 14 mars 2016

Oturslördag med TV-bänk.

Fredagen var lång på arbetet. Jobbade men fick inget reellt gjort. Sådana dagar dyker upp i bland.
  Vaknade pigg på lördagen. Färden anträddes till Kalmar. Avsikten var att inhandla en ny TV-bänk. Min gamla tjock-TV står på en ännu äldre stereobänk, som i praktiken är lämplig för soptippen. Sliten och småtrasig.
  På femtioårsdagen fick undertecknad ett presentkort till en möbelaffär. Till presentkortet hörde ett litet plastkort, som jag antog var en reklampryl. Jag hittade en lämplig TV-bänk i möbelbutiken. Lämnade fram presentkortet i kassan, men fick stå där med lång näsa. Det var det lilla plastkortet jag skulle haft med mig. Det är på det kortet pengarna gäller. Klyftigt. Det kunde affären ha påpekat för den som köpte presentkortet till mig. Undertecknad tvangs lämna möbelbutiken i oförrättat ärende. Enda möjligheten är att den som köpte presentkortet ordnar fram ett kontoutdrag från köptillfället och kontaktar affärens administrationsavdelning.

Lördagens oflax var inte slut med detta. Vid hemkomsten bestämde jag mig för att slänga min gamla stereobänk i vilket fall som helst. En nabo hjälpte mig att flytta ner TV och vidhörande router på golvet i mitt vardagsrum, varefter vi bar bort bänken till en container stående vid hyreshuset bredvid. Skön känsla att dumpa den nötta möbeln. Tackade grannen för hjälpen och gick in i min lägenhet. Försökte slå på TV:n. Fungerade ej. Ringde Telia. Routern hade lagt av. De skulle skicka en ny. Förhoppningsvis kommer routern fram till på tisdag. Jag vill inte missa cupderbyt mot AIK den kvällen. Samtidigt måste jag hoppas att det bara är just routern det är fel på och inget annat.

Roligare lördagar har jag haft. Det är också en märklig känsla att inte ha tillgång till en dumburk, speciellt med tanke på att jag inte har någon dator hemmavid heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar