onsdag 10 augusti 2016

Olåsta postfack i hyreshus.

Det här borde jag egentligen inte lägga ut på en blogg. Dock, saken i sig är upprörande.
   I samband med renoveringen av mitt hyreshus togs de gamla dörrarna till lägenheterna bort. Därmed inget brevinkast längre. I stället fick vi hyresgäster nycklar till postfack ute i trapphuset. Positivt för postpersonal, som därmed slipper springa i trappor.
Knatade ut i trappan vid halvfemsnåret i gårkväll. Jag blev irriterad.  Brevbäraren hade struntat i att låsa postfacken. Vem som helst kan gå in i trapphuset och stjäla min och mina grannars post! Bildbeviset ser ni här.
Förvisso handlar det garanterat om slarv. Antingen det eller ren nonchalans. Oavsett vad handlar det om grov vårdslöshet. Människors post ska inte hanteras på det här oaktsamma sättet.
   Hellre brevinkast och spring för brevbärare än att tjuvar ska kunna stjäla andras post.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar